LES EMBOUTEILLAGES DE MANILLE ET PAL LE GRAND RETOUR !
Les monstrueux embouteillages de Manille !
Le problème des embouteillages de Manille ne date pas d’hier.
Je me souviens qu’il y a vingt ans de cela, je pestais déjà contre les nombreuses heures que je passais dans des taxis, me trainant à dix kilomètres heures pour me rendre à mes rendez-vous.
Je me souviens qu’il y a vingt ans de cela, je pestais déjà contre les nombreuses heures que je passais dans des taxis, me trainant à dix kilomètres heures pour me rendre à mes rendez-vous.
Il y a une quinzaine d’années, alors que j’habitais Quezón City, une maison située dans le UP Village près du ‘’Circle’’, nous mettions parfois plus de deux heures pour faire les quelques vingt kilomètres qui nous séparaient de Makati.
Ceci pour les bons jours, si jamais il y avait de la pluie nous pouvions passer quatre ou cinq heures dans la voiture pour effectuer le même trajet.
Néanmoins, nous ne pouvons que constater, les choses ne se sont guère améliorées depuis.
Et pourtant, construction de nouvelles routes dont la C 5 et la C 6, de ponts, d’échangeurs, mise en place de plusieurs lignes de métros aériens, amélioration de la fluidité de la circulation, adoption du colorum système, rien n’y fait.
La cause principale, les bus et les jeepneys, les moyens
de transports préférés des philippins qui créent des embouteillages en stoppant
et en déboîtant sans cesse, ralentissant ainsi considérablement la
circulation.
L’on nous avait annoncé « une fois le métro aérien
mis en place, les gens vont utiliser ce moyen de transport et les bus et
jeepneys vont disparaitre du paysage urbain ».
Il n’en a rien été, les métros sont bourrés aux heures de pointes et les bus et jeepneys sont encore plus nombreux dans la circulation urbaine.
Interdire les grands axes aux véhicules de transport en
commun aux heures de pointes ?
Doubler EDSA avec des voies surélevées ?
Doubler EDSA avec des voies surélevées ?
La solution retenue à ce jour, interdire, en fonction de
leur dernier numéro sur la plaque d’immatriculation, la circulation sur EDSA,
deux jours par semaine pour chaque véhicule au lieu d’un.
Reculer pour mieux sauter, ou une goutte d’eau dans la mer ?
Reculer pour mieux sauter, ou une goutte d’eau dans la mer ?
In a bid to
decongest roads, authorities are planning a new number coding scheme system
that would ban each car from metro roads not once but twice a week.
The Metro
Manila Development Authority (MMDA) is looking into the possibility of
implementing a four-digit number coding system, Chairman Francis Tolentino said
Wednesday.
This means
that every day, cars with plate numbers ending in four assigned digits will not
be allowed on certain hours on metro roads.
The new
policy thus broadens the coverage of an existing two-digit ban on cars, usually
from 10 a.m. to 3 p.m. daily.
“The road
space rationing program is meant to address the urban travel phenomenon,” Tolentino
said in a text message to Yahoo! Southeast Asia.
He added that
the number of vehicles in Metro Manila have overtaken necessary developments in
roads and other factors affecting trip-making.
The scheme
has been successfully implemented in cities in Latin American countries such as
Rio de Janeiro Brazil and Santiago in Chile.
If
implemented in Manila, cars with plate numbers ending in the following digits
will be covered by the ban on specific days:
1, 2, 3, 4 on
Mondays
5, 6, 7, 8 on
Tuesdays
9, 0, 1, 2 on
Wednesdays
3, 4, 5, 6 on
Thursdays
7, 8, 9, 0 on
Fridays
Tolentino
noted, however, that the plan has yet to be discussed by the Metro Manila
Council, which is composed of the MMDA and local executives.
“This is just
one of the several options being studied to address mobility issues, improve
air quality and the overall quality of life in Metro Manila,” Tolentino said.
Netizens have
nonetheless began hitting the suggestion, with most of them noting that public
vehicles and not private cars are causing traffic buildups.
Epifanio de
los Santos Avenue (EDSA), formerly known as Highway 54, is a 24-kilometer
highway that comprises a major portion of the Circumferential Road 4 (C-4) in
Metro Manila. It begins at Monumento and ends near the Mall of Asia in Manila;
all the while passing through the various cities like Pasay, Mandaluyong,
Makati, Caloocan and Quezon City.
Estimations suggest that around 2.34 million
vehicles pass through it every single day. And if there’s one thing that it is
often associated with EDSA, it is traffic. Traffic jams along EDSA could be
very taxing on motorists; the average travel speed during rush hours hover
between 10-20kph. Despite the addition of the Metro Rail Transit, the heavy
traffic continued to be a problem.
Highway
Overpass
In the last
quarter of 2011, Rogelio Singson, cabinet secretary of the Department of Public
Works and Highways (DPWH), has announced a plan to build an “Elevated EDSA”
atop the existing one. With an anticipated budget of around P50 billion, the
project would consist of six-lanes with a combined length 22 kilometers. The
question that begs us is this: With the staggering amount of money required, is
the project actually feasible?
PAL
Philippines Airlines va de nouveau pouvoir voler en
direction de l’Europe.
Bonne nouvelle pour les touristes et les nombreux OFW qui y travaillent.
Si Philippines Airlines pouvait effectuer quelques
liaisons directes Europe-l’archipel, tout le monde aurait à y gagner.
Je me suis laissé dire que le ban qui frappait Philippines
Airlines était principalement la résultante de différents commerciaux et de tarifs discriminatoires appliqués aux
compagnies aériennes européennes sur les aéroports philippins. Plus qu’une question
de pure sécurité.
A Philippine
carrier may again fly into European skies after more than three years of being
banned.
This, as the
European Commission on Wednesday partially lifted restrictions which have kept
Pinoy airlines from flying to European Union (EU) states.
Lucio
Tan-controlled Philippine Airlines may now resume flights to EU territories,
after having been removed from the “EU air safety list.”
The
Commission in March 2010 included all carriers from the Philippines in the
list, following poor results from an audit by the International Civil Aviation
Authority.
“Today we
confirmed our willingness to remove Philippines airlines from the list as they
show real commitment and capacity to implement international safety standards
in a sustainable manner,” the Commission said.
The decision
was based on “improvements in the safety situation in the Philippines” as observed
by experts’ on-site safety assessment visit in June.
It takes into
account better oversight by state aviation authorities and PAL’s ability to
ensure “effective compliance with relevant aviation safety regulations,” the
Commission said.
All other
Philippine air carriers in the list however remain in the list, with EU
stressing the need for further progress to reach compliance with safety rules.
Ambassador
Guy Ledoux of the EU Delegation to the Philippines welcomed the new
development, congratulating the Civil Aviation Authority of the Philippines.
“This is a
confirmation of the great work performed by our Filipino partners, especially
CAAP and Philippines Airlines, in addressing air safety issues,” he noted.
Comments are welcome.
Avis, critiques et commentaires, comme d’habitude sont les bienvenus.
Avis, critiques et commentaires, comme d’habitude sont les bienvenus.
Retrouvez moi sur :
< http://www.expatauxphilippines.blogspot.com >
pour plus d'information.
Forum en français sur :
< http://www.maretraiteauxphilippines.blogspot.com >
< http://www.expatauxphilippines.blogspot.com >
pour plus d'information.
Forum en français sur :
< http://www.maretraiteauxphilippines.blogspot.com >
“Épouser une Femme Philippine”
sous titré,
Chercher Trouver et Marier une Pinay,
S’adresse à tous les hommes occidentaux qui souhaitent trouver aux pays des 7.107 îles celle qui deviendra la compagne de leur vie.
Un livre complet qui aborde tous les sujets sans tabous.
Plus d’information sur la page ‘’livres’’
Mon petit livre
“101 façons de Générer des Revenus aux Philippines, pour y vivre’’ est maintenant disponible.
“101 façons de Générer des Revenus aux Philippines, pour y vivre’’ est maintenant disponible.
Vous trouverez plus d’information sur la page ‘’Livres’’
Comments